Гриценко програв суд проти "Суспільного", де третьою особою був Рух ЧЕСНО – текст рішення

Зарічний райсуд міста Суми відхилив адмінпозов кандидата на посаду Президента Анатолія Гриценка ("Громадянська позиція") до сумської філії "Національної суспільної телерадіокомпанії України" (НСТУ) та її ведучої Марини Максименко, у якому третьою особою був заявлений аналітик Громадського руху ЧЕСНО Дмитро Черетун.

Текст рішення, ухваленого суддею Ганною Кривцовою 20 лютого 2019 року, є в розпорядженні Руху ЧЕСНО.

Позов Гриценка стосувався сюжету телеканалу "UA: Суми" від 14 лютого 2019-го, у якому йшлося про візит кандидата до Сум у межах передвиборчої агітації.

У позові Гриценко просив суд визнати протиправними розміщення та відтворення телеканалом "недостовірної інформації" щодо себе, вимагав її спростування та стягнення з відповідачів 2305 гривень судового збору.

Зокрема, у сюжеті "UA: Суми" було використано телефонний коментар аналітика Дмитра Черетуна такого змісту:

"У Гриценка є ознаки передчасної агітації. Це явище ми спостерігали в багатьох кандидатів, коли вони агітували за себе, ще не будучи офіційно зареєстрованими кандидатами. Це не є прямим порушенням виборчого законодавства, але, агітуючи за себе до реєстрації, вони не будуть зобов'язані звітувати щодо витрат на цю частину кампанії".

На думку Гриценка, Рух ЧЕСНО не уповноважений "встановлювати правильність та законність проведення передвиборчої агітації", оскільки не є офіційним спостерігачем на президентських виборах-2019, тобто не є суб'єктом виборчого процесу, тому озвучена аналітиком Руху інформація є "недостовірною" та має бути спростована телеканалом.

Окрім того, позивач назвав "неправдивим та негативним" коментар ведучої Марини Максименко про те, що, "за інформацією Руху ЧЕСНО, Гриценко фігурує у двох антикорупційних розслідуваннях, пов’язані вони з використанням влади чи службового становища всупереч інтересам служби та невжиттям заходів щодо протидії корупції за часів перебування на посаді міністра оборони", і також вимагав спростування цієї інформації.

Проте суддя Ганна Кривцова дійшла висновку, що ведуча лише озвучила інформацію, оприлюднену на сайті Руху ЧЕСНО, з посиланням на нього, тому не несе за це відповідальності. Так само ЗМІ не відповідає за інформацію, відтворену дослівно з телефонної розмови журналіста з аналітиком.

Водночас суд відмовився аналізувати інформацію, поширену Рухом ЧЕСНО та його аналітиком, на предмет відповідності дійсності, оскільки кандидат не заявляв позов до цих осіб.

Також Гриценко стверджував, що, відповідно до закону "Про вибори Президента України", репортаж "UA: Суми" про його візит до міста є "інформацією про агітаційну роботу та заходи, що проводить Гриценко як свою передвиборчу агітацію", а отже, телеканал не мав права протягом 20 хвилин після трансляції сюжету подавати будь-які коментарі чи оцінки щодо кандидата та його агітації. Однак суд не погодився з цими доводами позивача.

Раніше Рух ЧЕСНО писав про те, як Гриценко веде свою кампанію та чи має шанси на успіх з обмеженим ресурсом і без доступу до центральних телеканалів. Також аналітики ЧЕСНО та журналісти спецпроекту "Вибори вибори" досліджували, як лідер "Громадянської позиції" шукає союзників та яким він був народним депутатом.

Читайте також: Слово офіцера: чи послідовний кандидат Анатолій Гриценко?

Нагадаємо, що Громадський рух ЧЕСНО зібрав інформацію про кандидатів у Президенти у спецпроекті Polithub, де кожен виборець може не лише знайти біографію кандидата, а й перевірити його на доброчесність.